Back To December
Ciri-Ciri Kawan Makan Kawan
5 July 2012 | 12:52 am | 0 comments
Kawan,sila jangan makan kawan :) heheh~ mesti kamu selalu dgr kan kes kawan makan kawan? ish3 semua orang mesti pernah mengalami macam nih..jarang yang xpernah rasa macam nih..jadi nih ada ciri2 kawan yang makan kawan! :

1) kawan yang bocorkan rahsia kawan sendiri

haaaa! bila sudah berkawan,mesti ada jak rahsia yang kita mahu kongsi sama dia kan? nda kira lah baik atau buruk rahsia itu :D well,bespren poreber lah sangat smpai rahsia dibocorkan oleh kawan sendiri. Hahah! yang paling..paling..paling parah kalau kawan kita tuh bocorkan rahsia kita kat musuh kita..hah! kan sudah kena :P jadi hati2 lah dalam berkawan tuh..kdg2 nampak jak baik tapi sebenarnya 'hancur' ! kalau rahsia kamu sudah kena kasi bocor,kamu mahu maki kah apa teda guna sudah..

2) kawan yang mempergunakan kita

cesss,nih adalah kawan yang paling tak berguna. Hohoh,serius!ramai kawan kita yang take for granted untuk kepentingan diri sendiri. Memang tolong menolong perlu dalam berkawan tapi kalau kita jak asyik menolong,kawan apa namanya tuh? hahaha! btw,kalau ada kawan kamu yang macam nih aku ada tips untuk kamu..tipsnya 'abaikan dia'~sekian!!

3) kawan yang burukkan nama kawan dengan orang lain

hah! nihlah yang paling bahaya..sangat2 bahaya dohh~ depan kita baik lah sangat,tapi dibelakang dia mengutuk kita. Kawan jenis ini lebih kepada talam dua muka. so,jangan main-main dengan kawan jenis ini sebab dia sangatlah pintar@licik! Tapi3 ada kawan yang terpaksa ceritakan keburukan kita pada org lain sebab dia xtahan dengan perangai kita. Jadi,semua perlu cermin diri sendiri dan jangan jadi sebahagian orang yang selalu menyusahkan orang lain. errr.(O,o)

4) mengutuk kawan dalam diam

Aku rasa ini lah yang paling menyakitkan hati & sangat2 menyampah dengan orang macam nih. Facebook & Twitter! hah,kenapa aku ttba cakap pasal Fb2 nih semua?? Sebabnyaa org2 sekarang nih asal apa2 jak yang xpuas hati atau mahu meluah,mestilah di Fb/Twitter..konon2 nya mahu bagitau orang lah tuh dia benci sama org tuh..Hello,org xpeduli pun lahh..tapi org menyampah adalah..Ok,aku mengaku aku pun pernah juga buat mcm nih tapi aku rasa semua nih perkara yang tersangatlah 'bodoh'..yess,stupid things! :) buat apa lah kau mengata org lain di Fb/Twitter. mahu bagitau 1 dunia lah kononnya..pergilah insaf wahai kawan2 kuu.. ok?

* saya bukan perfect tapi just mahu mengingatkan. Berhati-hatilah dalam berkawan*

Copy Paste From Tiya Atieya :)

Older Post | Newer Post


Sing Here

Meet The Boss
Nama : Cahaya Azyah Maumin

Birthday: 5.12.1995

In Relationship: Single


Find Me At

Say Your Word




Stalker